Camp Hudøy

Hudøy

Hudøy ligger i Tønsbergfjorden rett vest for Tjøme – to timer fra Oslo. Øya er på tretten hundre mål, med mange omkringliggende småøyer og holmer. Hudøy har elleve leirsteder/kolonier hvor jenter og gutter fra 2.-7. trinn vil bo. 2.-3. trinns elever er på Hudøy i 5- dager og bor blandet med gutter og jenter. 4.-7. trinns elever er delt i egne gutte- og jente leirer/kolonier. Over fire hundre barn er på øya samtidig. Hudøy er en foreldrefri sone, og i tolv dager vil en rekke unge mennesker arbeide for at du skal få en ferie du sent vil glemme. Alene eller med en venn vil du få muligheten til å møte gutter og jenter fra hele Oslo.

Camp Hudøy er årets høydepunkt, kanskje ikke rart når du blant annet kan oppleve:

• Ut på tur og utforske nye steder på øya
  • Seiling, roing, krabbefiske og bading
  • Strandliv
  • Tegning, maling og fletting av vennskapsbånd
  • Grøss-og-gru-fortellinger lest av folk fra Deichmanske bibliotek
  • Ballspill
  • Høytlesing ved sengetid
  • lek og moro, uten mobil og tekniske duppedingser
  • Klatre i det hule treet og kanskje møte på den grønne mannen?

I tillegg til alt dette kan du spille fotball på en av våre ti gressbaner eller bade på strender av mange slag. Bli med på flaggparader, beachparty eller kanskje du vil koble av med en bok fra vårt bibliotek vi har i samarbeid med Deichman? Du er invitert til diskotek på kveldene, utekonserter og overnatting i naustet. Krabbefiske, kolonikamper, kveldsbading, knising på sovesalen, seilerskolen og båtturer hører selvsagt med. Her kan du lese mer om hva du kan gjøre og oppleve i ferien din.

meld deg på her: